sa zicem ca n-am ajuns offtopic, e tangenta cu kanye treababilderberg wrote:Doar pentru ca nu vezi tu sampling-ul ("asta" care e la moda) ca fiind o forma de evolutie asta nu inseamna ca in realitate "Repul" nu a evoluat. Consider ca mainstream-ul sau mai bine zis, comercialul, a evoluat enorm iar mare parte din productiile astea "neortodoxe" fac parte dintr-o partitura muzicala numita de unii "arta comerciala". Get used to it. E si normal ca acum 20 de ani diferentele dintre mainstream/underground sa fie minore datorita multor cauze. Una dintre ele si poate cea mai importanta este si starea juvenila a genului. O alta cauza ar fi schimbarea socialului... Singura diferenta e ca "repul" a evoluat ca gen si automat comercialul este mult mai activ iar influente sunt din ce in ce mai multe, ba pop - ba rock - ba tech, etc. In loc sa apreciem trecutul istoria si sa respectam creativitatea comerciala din ziua de azi decidem, cel putin unii dintre noi, sa "promovam" "stadiul jalnic" sau alte mizerii d'astea ce nu-si au rostul. Eu stiu o treaba... Immortal Technique sau Kanye West... ambii contribuie la "intretinerea maselor". Unul o face abordand subiecte de actualitate din social, subiecte ce cu greu mai pot fi abordate in ziua de azi in mainstream si care au un target specific iar celalalt produce muzica buna comerciala... sau ca sa-i folosesc expresia personala, creeaza "arta comerciala". Cred ca e destul... muzica buna a existat, exista si va exista in continuare... (cred ca am scris cam mult...Kaen Shine wrote:stadiul jalnic al rapului de acuma.)

zi-mi ca nu compari importanta lui immortal technique in industrie cu a lui kanye. trecand mai departe gen "whew", tot ce zic e ca rapul, ca orice fenomen socio-cultural, trece prin crestere, momente de varf si declin, dupa care treaba hopefully devine ciclica. adica era el revolutionar si inovator in perioada aia foarte oldskool dar nu stiu cui ii mai intra bine in ureche flowurile alea pre-rakim; a ajuns la maturitatea aia impecabila cand tehnic se stapaneau mai toate inovatiile (sampling, cutting, alea alea)in anii 90 si, dupa ce a explodat si a ajuns de la sute de mii de ascultatori la sute de milioane a inceput sa dicteze vulgul, cum era si de asteptat. ca nu cred ca se compara ce audienta avea un hit hh din 99 cu un hit de-al lui lil wayne de anul asta...sper ca recunosti si tu ca the roots si black sheep sunt exceptiile, si nicky minaj e regula. pur si simplu inainte daca ajungea o piesa rap hit in club era o exceptie; acum 99% sunt gandite sa ajunga acolo, si daca dai o geana pe la ce oameni o ard pe acolo nu cred ca te chinui sa le dai shook ones pt 3




